پدال

در جادّه‌ی رویاهای‌مان به جلو پدال می‌زنیم...

پدال

در جادّه‌ی رویاهای‌مان به جلو پدال می‌زنیم...

پدال
طبقه بندی موضوعی
۲۱ خرداد۱۷:۱۳

خب! حال و احوال خوبه؟!

امتحانا خوب بود؟ اگه سال سوم نبودین، نتیجه هرچی شد اصلن نگران نباشین. اگه تو درسی مشکلی دارید حتمن این تابستون برطرفش کنید و نذارید واسه سال بعد... و امّا اگه سال سومی بودین و امتحان نهایی داشتین، ایشاله که بهترین نمره‌ها رو بگیرین! اگه هم خراب کردید، زیاد افسوس نخورید. عبرت بگیرید و تو کنکور جبران کنید! می‌دونم این جمله‌ی "افسوس نخورید، عبرت بگیرید!" کلیشه‌ای شده، امّا حقیقت همینه! باید بهش عمل کنیم :)

 

در هر صورت، پایان سال تحصیلی امسال رو هم به شما تبریک می‌گم! امیدوارم لحظات خوبی رو گذرونده باشین... و ایشاله که هر چه زودتر تحوّلی اساسی در سیستم آموزشی ما پیش بیاد! [می‌دونم این بحث چندان مربوط نیست، واسه همین هم "امیدوارم" در این باره بعدن مفصّل‌تر بنویسم.]

 

*****

و امّا این تابستون چه کار کنیم؟!؟! این بار خیلی ساده می‌گم:

«خودمون رو بیش از پیش بشناسیم، در راه راست قدم برداریم و به دنبال آرزوهامون بریم...»

به طور خلاصه منظورم اینه که به هیچ وجه خودتونو دستِ کم نگیرین! اگه ایده‌ی انجام کاری رو دارین، (واسه دانش‌آموزا تابستون بهترین فرصته که) حتمن انجامش بدین. هرگونه تردیدی که دارین از بین ببرین! این زمان مال ماست و باید ازش بهترین استفاده رو ببریم.

اگه به سرانجام کار هم اطمینانی ندارین اشکالی نداره! کافیه شروع کنین. مسیر خودش کم‌کم معلوم می‌شه! مثل این هست که شب تاریک می‌خواین با ماشین‌تون از آمل تا مشهد رانندگی کنین. درسته هیچ جای جاده معلوم نیست (چون شبه و تاریک!!)، امّا همون قدر نوری که ماشین‌تون داره، هر چه قدر که جلو می‌رین، جادّه رو روشن می‌کنه و آخرش شما رو به مقصد می‌رسونه!

و اگه راجع‌به کاری که دارین انجام می‌دین هم به کسی گفتین و با تمسخر بهتون خندید (حتمن پیش میاد)، به هیچ وجه تحت تأثیر قرار نگیرین. با عزم راسخ در مسیرتون به پیش برید، تا این که زمانی می‌رسه که به هدفتون رسیدین و اون فرد (یا شاید افراد) متوجّه اشتباه‌شون می‌شن و از این به بعد با دید دیگه‌ای به شما نگاه می‌کنن. و دفعه‌های بعدی که می‌خواین کاری انجام بدین، آسون‌تر و آسون‌تر می‌شه...

خلاصه این که... "ما می‌توانیم."

*****

 

با این وجود یه لیست کامل‌تر از کارهایی رو که دانش‌آموزا می‌تونن تو تابستون انجام بدن، سال پیش نوشته بودم که هم‌چنان مطرحه! می‌تونید مراجعه کنید: آی دانش‌آموزا!!

 

سرزنده و سلامت باشین...

به امید دیدار!

۱
| ۲۱ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۱۳

نظرات  (۱)

۲۲ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۱۵ محمد حسین امانی
سلام 
خوبی؟
مثالت خیلی جالب بود (رانندگی در شب)
قضیه حتمن چیه؟(خط نهم از آخر)
راستی خوشحال می شم اگه سایت من و محمد عالی رو لینک کنی!
اینم آدرسشه Thet.ir

پاسخ:
پدرام:
سلام، ممنون!
راستش خودم اون مثالو از تو یه مستند شنیدم! :دی
حتمن و مثلن و چیزهای مشابه می‌نویسم صرف این هست که از تنوین (اً) استفاده نشه. هم راحت‌تره، هم فارسی‌تر(!)؛ چون تو حروف الفبای فارسی تنوین نداریم! طبیعیه کلمات قرضی داشته باشیم، ولی فکر نکنم حروف قرضی.....!! :)
لینک...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">